Subiectul discuțiilor despre RCA continuă între companiile de asigurări din țara noastră și asociațiile de transportatori. Organizatorii întâlnirii dintre ASF, reprezentanții transportatorilor din România și asiguratori nu au ajuns încă la un consens, însă au analizat noile propuneri cu privire la RCA.
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a venit cu o serie de propuneri importante, care includ de exemplu:
Plata în rate a poliței RCA
Suspendarea polițelor pentru perioadele în care autovehiculul este parcat o perioadă lungă de timp, din diverse motive.
Discuțiile s-au purtat mai ales cu reprezentanții companiilor de asigurări, în scopul de a găsi soluții avantajoase de plată și pentru șoferi, mai ales pentru acei asigurați cu risc ridicat.
Ei s-au gândit la transportatorii de mărfuri, în sensul ca tarifele să fie cât mai apropiate de rata de referință. Sindicatele de transport și conducerea ASF au luat în discuție acordul prin care polițele RCA pentru vehiculele de peste 16 tone să fie taxate la tariful de referință. Acest lucru va putea duce la scăderea prețurilor RCA.
Și în România s-ar putea introduce asigurarea RCA cu franșiză ieftină, care apare în alte țări ale Europei.
Prin proiectul de modificare a Legii RCA se dorește și introducerea posibilității de a încheia RCA cu franșiză. Asta se va face ca la asigurările CASCO și va duce la un preț mai ieftin la RCA decât în cazul unui RCA fără franșiză. Suma de bani numită franșiza RCA va fi stabilită pe contract, de către asiguratorul RCA în baza capacității de plată a asiguratului. Deci ea va fi plătită de șofer asiguratorului în cazul în care este vinovat de o daună auto și va fi stabilită cu acordul ambelor părți. În acest mod se poate obține o asigurare RCA ieftină, șoferul va plăti o parte din costul unei eventuale daune provocate.






